Podcast kan aktivere og engagere målgruppen

Hvert medie har sine styrker og fordele – det samme gælder for podcasting. Podcast er et medie i rivende udvikling og lyd kan fange og fastholde lytteren på en anden måde end skrift, billeder og video.

Har du fx en nichemålgruppe, ønsker du at formidle viden, der kræver lidt mere tyngde og dybde eller ønsker du at formidle historier og fortællinger internt i organisationen, kan podcast være et godt alternativt medie.

18 % lytter med ugentligt

18 % lyder måske ikke umiddelbart af meget, men kigger man på det årligt stigende lyttertal og mulighederne i podcasting, er det alligevel værd at slå ørerne ud. Podcastmediet kan nemlig fange og fastholde lytteren på en særlig måde.

Lyd er rykket i forgrunden

DRs medieforskning viser, at podcastforbruget stiger flere procentpoint om året og nu bruges nu af hver femte dansker.

Hvor visuelle medier efterhånden har nået et mætningspunkt (det er sværere at konkurrere på billeder og videoer grundet det store udvalg), er lyd igen blevet trendy og let at fordøje – i bilen, på cyklen, på løbeturen, til daglige gøremål, på arbejdspladsen.

Podcast som branding og kommunikation

Der er et stort marked for den moderne virksomhed for at bruge podcast aktivt som brandingstrategi eller ved at bruge mediet til intern kommunikation til at styrke medarbejderengagement og -motivation.

Vi har skrevet om lytteværdighed i en artikel til Kforum som du kan dykke ned i her.

Podcastens fordele

  • Med podcast har du lytterens opmærksomhed i markant længere tid end ved andre digitale medier
  • Podcastlytteren søger nuanceret og dybdegående indhold - som du kan formidle
  • Podcast kan fordøjes mens lytteren laver andre ting (dvs. væk fra skærmen og ude i det virkelige liv, hvor du er i ørerne)
  • Podcast er særlig godt til nichemålgrupper
  • Podcast er god til intern kommunikation i virksomheder
  • Podcast er forholdsvis let at gå til

Kontakt os for podcasting

Podcasts producereT AF NAJA LIND

Alt om ledelse

Alt om Ledelse er en podcast om limen på arbejdspladsen. Du skal lytte med, hvis du har interessere i, hvordan virksomheder kan motivere, engagere og mobilisere sine medarbejdere.

I podcasten taler vi med ledere og eksperter, der deler erfaringer, metoder og værktøjer til arbejdet med kulturledelse. 

Fællesnævneren er en interesse i, hvordan vi kan styrke alt det, der ligger rundt om kerneforretningen. Du kan kalde det limen, kulturen, arbejdsmiljøet. Det der er usynligt og svært at sætte en finger på, men som har en enorm betydning for, hvordan vi arbejder sammen og hvordan vi når og indfrier vores mål.

Karrierekvinder

I ‘Karrierekvinder’ begiver vi os ud i samfundssatirisk detektivarbejde, der skal optrævle, om det overhovedet giver mening at tale om ”køn” og ”karriere” i dag.

Har vi rykket os sindssygt hurtigt siden kvinderne fik stemmeret for kun 102 år siden – eller sindssygt langsomt? Hvad er det overhovedet vi kæmper for – og hvem kæmper vi imod?